Indie Games

Independent Games

Средно големи, правени в екипи до десет човека, най-често един или двама.

В последните години набират скорост. И носят послание.

Игрите отново са интересни.

Имам нов компютър.

Много е яко.
Игрите обаче смучат.

Сериозно, кога започнаха да правят такива боклуци? Когато бях на 14, също излизаха 80% гадости, но поне имаше и хубави игри. Последният качествен 3D екшън беше Half-Life 2. Не бих ги играл, даже да ги даваха безплатно. Което в България принципно си е така, но както и да е.

Иска ми се да напсувам новите игри от големите компании, но не е това основната цел в момента. Затова - по желание.

Идва ново време.

Игрите могат да стават по-красиви само до един момент.
И все някога, ще трябва да започнат да правят качествени неща.
Също както в музикалната индустрия, на големите им отнема повече време да се ориентират накъде духа вятърът.
Indie Games е мястото, където се правят оригинални, уникални игри. Най-интересното, което може да се намери въобще.

Имат и още едно предимство. Нямат продуценти. Нито изпълнителни директори. Не се издават на дискове. Много по-евтини са.

Купувай си по една игра на независими автори всеки месец.

Това е моята инициатива. Ако играеш World of Goo пиратска, не показваш среден пръст на корпорация с двадесет хиляди работника. Показваш среден пръст на двама талантливи младежа, които са решили да правят нещо ново и страхотно.

Та, преди известно време реших всеки месец да инвестирам в една такава игричка. Да си я купя, а ако е безплатна - да даря пари на автора. Далеч не съм богат, но по дяволите - 10 долара на месец имам.

Тук ще сложа списък и кратко описание на игрите, които са ми направили голямо впечатление. Всяка една от тези е правена от мотивирани хора, които обичат работата си. Просто си личи, че са създадени с любов. Няколко от тях са красиви колкото комерсиална игра, но голяма част имат скромна графика. Въпреки това всяка игра си струва.

  • DROD серията(4 игри). Най-зациклящото нещо на света.
  • Auditorium. Пъзел. Сложна. Графиката и музиката са на 10/10. Не съм виждал нещо такова, играта стои сама в жанр.
  • Sam & Max. Те вече не са много Indie. Защото станаха доста известни. Заслужено.
  • Aquaria.
  • AudioSurf. Пълен хит. Играта анализира mp3-ките ти и изчислява писти, по които се състезаваш в ритъм.
  • World of Goo. Една от най-успешните игри идващи от Experimental Gameplay Project. Сладки топчета желе са главните герои.
  • Crayon Physics. Отново от Experimental Gameplay. Рисуваш нивата с пастели и събираш звезди. Сериозно, това е играта.
  • Passage. От Jason Rohrer. Ето ти един нов Тест на Тюринг. Ако тази игра не те накара да чувстваш нещо, ти си робот.
  • Cave Story. Има героиня, която се казва Curly Brace. И бесни върко-зайци.
  • Braid. Управляваш времето. Всеки пъзел е уникален. И е красива.
  • NetHack. Най-хардкор ролевата игра на света. Всеки, който я превърти, трябва да получава почетна докторска степен.