Quake мания

Куейк е велико нещо. Tолкова бърз екшън никой не е успял да направи от 1999 насам. Затова всички се отказаха и решиха да правят красиви глупости като Crysis.

Миналия семестър преподавах програмиране на първокурсници. Всяко междучасие - по 100 фрага.
Вчера излязох посред "Програмиране на C за Линукс", за да си намеря изгубената флашка. Докато я търсех, направих 20 убийства пътьом при едни колеги.
Днес излезе Quake Live.

Quake Live

Играта е вярна с оригинала.

Картите са същите. Скиновете са същите. Оръжията и те. Има две-три нови приятно скромни и глупави - едното пуска мини, другото е истински автомат в стил Quake 2… oще някакво, аз му викам Failgun - не забелязах да произвежда някакъв носещ болка резултат. Във всеки случай, има ракетомет. Друго не ме интересува.

Екшънът е на съвсем същото ниво както преди. Не са го развалили с някакви глупости в стил Unreal Tournament 2003/2004.

Сървърът те разпределя с хора на твоето ниво. Гениално. Не ми се налага да играя срещу десетгодишни, които не знаят как да работят с мишката и във всяка игра досега е имало по един човек, който не мога да убия.
На всичкото отгоре постоянно ти намира почти пълни игри с противници от твоя калибър, във всички видове карти(Deathmatch, Team DM, Capture The Flag и някакви други там).

Има всякакви пост-модернистични измишльотини като Achievments(2 фрага за 2 секунди, убил си някой във въздуха с рейлгън - такива неща) и статистика за играчите. Кой го интересува.

Няма никакъв лаг!

За десет години никой не успя да създаде 3Д екшън по-хубав от Q3/UT, но поне техниката се разви и сега има истинска игра в мрежа.

Всичко е в прозорче в браузъра(!), но малкият екран се компенсира от големия ми монитор. Можеха със същия успех да направят онлайн търсене на мач в оригиналната игра, но какво пък толкова. И така е супер.

В момента обаче трябва да се чака на опашка. Mного ясно, това е хитът на Интернет. Вероятно до ден-два създателите на играта ще сложат още компютри и ще има Куейк за всички.

А, всичко е безплатно. Пропуснах ли да спомена? Е, всичко е безплатно.

Quake Live