Законът на Муур

Компютрите стават двойно по-мощни на всеки 18 месеца.

Това е нещо страхотно. През седемдесетте години хакери са си обяснявали един на друг как проверката дали едно число е нула не трябва да става с cmp:

cmp ax, 0

а с XOR:

xor ax, ax

Печелиш цели два процесорни такта, ако не се лъжа.

През деведесетте имах dial-up интернет, даже беше бърз - можех да тегля по две песни на час! Компютърът ми вече имаше повече от 4 мегабайта рам, йей.

Наскоро се усетих, че когато си инсталирам нова операционна система, първото нещо което правя вече не е да си създам bootable дискета. По дяволите, компютърът ми вече дори няма флопи. А CD-ROM използвам само и единствено когато инсталирам Linux/Windows.

Всичко става по-бързо, по-мощно. Проблемите, които сме имали вчера вече не са толкова значими днес. По дяволите, допреди два месеца имах компютър с 512 RAM. Сега са 4 гигабайта.
Програмистите вече могат да се концентрират не върху изцеждане и на последната секунда от процесора, а реално да пишат програмите си, и да създават полезен софтуер много по-бързо от преди.

Но някои хора приемат нещата погрешно. Законът на Муур не е оправдание да пишеш програмите си нахлузил ръкавици без пръсти. Защото ако тъпата ти некадърна програма/сайт заема неограничени ресурси, няма количество рам, което да ти стигне.
Нищо. Нищо не е оправдание за това.

firefox_fail.jpg

Беше 1.8GB, но от срам върна малко памет като реших да го снимам.

Коментари.

Add a New Comment