Какво е да живееш с домашен любимец?

Предупреждение - не е точно най-лесното нещо на света.
Просто казвам. В случай че има съмнения…
"Оо, какво малко сладко зайче!", "О, колко е миличко!", "О как сладко пие водичка!"

Заекът ми се казва Заек.

По-добре е от Зайче, много по-добре от Бъни и на 90% от човечеството името ще му се струва оригинално и екзотично. Пък и като го питах дали му харесва, нямаше нищо против.

zaek2.jpg

Обичам го.

Много ясно. При все простотии, които прави, момчето си е полезно допълнение вкъщи. Внася забележимо количество рафинирана лудост(или поне мозъчно отклонение) в ежедневието.
В крайна сметка, има два типа хора на света - такива, които биха си взели заек…
И такива, които преди това ще си кажат "О, не…ами разходите? И къде ще го държа? И дали ще имам време да му чистя, о не."
Та, след всички увъртания, въпросът опира до:
Ти от кой тип хора си?

Зайците не са хищници, те са плячка.

Поради което целият им живот е ориентиран дефанзивно.
Това, естествено, не спира животинките да имат огромни остри нокти направени от чиста смърт. Като ми видят китките, повечето хора вече ме питат дали съм наркоман(не съм).
Мога да го оставя в цяла стая, отделена специално за него, с меки одеала по пода, с пълна купичка храна по средата. Заек ще стои в ъгъла, по възможност под или зад някой мебел. Хралупа, един вид.
И е бърз. Много бърз. Понякога едвам успявам да го видя когато притичва от стая в стая. Това се случва през около двата часа на ден, в които не се излежава между купичката с храна и чашата с вода. Всяко животно прилича на собственика си, предполагам.
Освен това ще спи през деня.

Бележка към мен в миналото

Когато си кажеш: "О, ще си взема домашен любимец, тъкмо ще ми се оправи режимът, напоследък все си лягам в четири."
Първо провери дали не си купуваш проклето нощно животно!

Хората са тъпи

До момента нямам спомен да съм казал на някой, че имам зайче, а човекът пред мен да не е изтърсил колко са вкусни зайците. Без значение от пол, възраст, всички. Просто не си оригинален, пич. Сериозно, вече когато разправям нещо такова, си изключвам слуха за 10 секунди. Мисля си за 12 клас, през лятото, на плажа, нощем. Май това ще се превърне в новия ми аз-не-те-харесвам филтър.

Зайците клетки не ги ловят

Това го разбрах по трудния начин. Всеки път успява да отвори закопчалката. Не знам как. Пробвах всичко, освен истински реален катинар. Рекордът беше час и петнадесет минути в клетка. Е, Заек, извоюва си свободата. Сега спри да гризеш вратата на терасата, ще я отворя когато стане топло.

Възможно е да се дресира

Известно още като Заек вече не ми ака в цялата къща. Вече. Има си легенче, с талаш и всички екстри. Което, принципно, си е положително. Има проблем, обаче, когато преместя нещо в стаята. Трудно свикват с промените. И е възможно да се самообучат на нещо напълно отчайващо разплакващо грешно. Две седмици и три чаршафа по-късно, вече пак спя в другата стая.
Впрочем, веднъж пробвахме колко може да изяде един заек. Няма ограничение, яде колкото му даваш. Просто започва да ака на 15 секунди.

Списък с неща, които Заек е изгризал в последните четири месеца.

  • Кабелът на монитора. Стария монитор, за щастие.
  • Около 1кв.м. мокет.
  • Чорапите ми.
  • Зарядното на плейстейшъна. Тоест, прегриза поне три от кабелите на плейстейшъна, на поне 5 места. Зарядното на eeePC-то - също.
  • Клавиатурата. Два пъти. Изключително поучително упражнение - да се опиташ да кажеш на някой, че повече не може да чатите, защото нямаш клавиатура. Оставям го за упражнение на читателя.
  • Мишката. Два пъти. На всичкото отгоре в един момент поправката ми се оказа неефективна. Е, поне на бърза ръка си отговорих на въпроса дали през USB порт може да се прекара достатъчно електричество, за да разтопи пластмаса. Може. Вече имам безжична мишка.
  • Кабелът за Интернет. Около 10 пъти. Поне се научих да го оправям.
  • Книги. Бързо се научих, че учебниците се слагат на най-горния рафт, а списанията на земята. Точно така, правя жертвоприношения на собствения си заек.
  • Тапети. За щастие, само под парното.
  • Храната ми. Зайците явно ядат моркови. Както и мюсли, ядки, зеле, картофи, ориз(готвени и сурови). Сирене, боб… Сериозно, заекът е новата прахосмукачка.

Специално му оставих пет-шест метра стар CAT5 кабел, който да яде на воля. Естествено, не го е докоснал.

Накратко, ролка с изолирбанд вече е любимият ми предмет във Вселената.

Заек в чата

Когато спя, Заек става господар на къщата.

Ще оставя на въображението какво изтърпява лицето на собственика на Заек.
Да кажем само, че това е най-ефективният будилник на планетата. Когато някой ден просто трябва, трябва, Трябва да стана, оставям Заек да спи при мен(да не си мислиш, че търпя това всеки божи ден?). Работи винаги.

В три, в пет, в седем… И всеки двадесет минути след това.
А и не е като да можеш просто да си легнеш… Не и с това под носа ти.

zaek.jpg

Оригиналната, голяма версия

Всеки трябва да има домашен любимец.
Иди и си вземи един, още днес. И нямам предвид декоративни рибки.

Редакция

Няколко дена след тази статия, една колежка подари зайче на приятеля си. Много готина колежка. Красива колежке, искам да знаеш, че зайците цапат най-малко от всички домашни любимци. Но все пак цапат. И гризат кабели. И коса. Ти си много хубава. И квартира в студентски град е твърде малка за заек. Така че, ако вследствие на твоята постъпка вземете, че се скарате с приятеля ти, няма да имам нищо против да приютя както новопридобития домашен любимец, така и твоите сладки сини очи. Или кафеви. Няма значение, ти си секси.