София и защо там е толкова гадно

Разбрах защо.

Никой в София не е от София. Деветдесет процента от населението всъщност е от тъй наречената провинция(Извън София, това не е обидна дума), и чака да си отиде по родните места.

Всички тук живеят назаем.

Казваш си:

да, нямам плочки в банята, но аз съм тук само под наем.

Логиката е, че ако се изнеса, няма да мога да ги взема със себе си, затова няма смисъл да си харча парите за нещо такова. Ама по тази логика още дълго време ще стоя без плочки в тази гадна баня.
Живеем назаем. И когато си хвърлим боклука на улицата, това не е боклук в моя квартал, пред моя блок, в моята градинка. Това е боклук в София. Но там, както е известно, има изключително много боклук така и така - още малко няма да се усети въобще.

Всички селяни си хвърлят боклука където си искат, само аз ли да съм балък?

Проблемът е, че всички имат да избиват комплекси, че трябва по някакъв начин да си докажат, че е имало смисъл да се преместят в София, че трябва да накажат себе си и другите, че не са вкъщи или в чужбина.

Никой не смята този град за свой Дом.

И как биха могли? Това не е гостоприемен град. Улиците са мръсни, никой не ги чисти. Навсякъде има само реклами, даже върху най-красивата коледна украса гордо стои марката на спонсора, който я е осигурил. Бранда. Защото сякаш да се говори на български е демоде, правят го само селяните.
А и така наречените кореняци софиянци с нищо не подобряват положението. Рядко може да се намери толкова концентрирана, толкова невъзпитана група хора. За тях всички са глупаци, всички са по-низши същества. Да си столичанин - чест. Това означава, че другите са родени да ти слугуват, а ти - да заповядваш. Самочувствие. Непокрито. Софиянци също живеят назаем - те пък вземат от всички останали. Най-често със самото си присъствие, надменност и злонамереност нараняват хората около тях. Господ да те опази от шестнайсет годишна софиянка. София е една гноясала рана. И никой, никога не трябва да забравя на какво се крепи всичко. Никой бизнес мениджър, никой продавач, никой програмист не трябва да забравя. Трябва да помни, че той може да упражнява интересната си и физически ненатоварваща професия защото някой, там някъде, прекарва дните си жънейки жито, за да имаш ти после какво да ядеш.

Селянин?

Половината софиянци могат да изчезнат безследно от лицето на Земята - никой няма да забележи, даже хората ще бъдат по-малко раздразнени от липсатана досадни рекламьори. Но ако човекът в комбайна изчезне, ти ще ходиш гладен.

В такъв град всеки идва само да припечели по нещо.

Не за да създаде връзки, да пусне корени, да си изгради име. Тук всеки идва за бърза печалба. А как се прави бърза печалба? Като продаваш некачествена стока евтино. Или скъпо - балъци пак ще има да я купуват. Не очакваш някой клиент да се върне втори път. На теб веднъж ти трябва - градът е голям, ще дойдат други. Не помня кога за последно си купих нещо от София и то остана в изправност повече от две седмици. Аз *искам* да ти дам парите си, разбираш ли? Просто ми продай нещо качествено. Покажи ми, че това не е само зле прикрит пладнежки грабеж. Махни злобната, алчна искрица от окото си и аз ще ти повярвам. А ти ми се усмихваш и тихо казваш Не