Елитът на България, част 2(The Fall)

В четвъртък имах контролно по компютърни мрежи.

Девет теми. Всяка тема се разделя на два-три въпроса.
На самото контролно имаш да работиш по четири въпроса, избрани по (не)произволен начин.
Казват ти въпросите, ти пишеш по тях.
Окей, лошо няма.

Освен частта, в която те оценяват по брой изписани листи.

6 страници за 4.50

Минимум 9 страници в голям формат за 6.
На последния изпит изискването е нещо като 11 страници за 4.50.
Познавам хора, които са минали с 5.50. Вмъквайки 3-4 празни листа по средата на работата си.
Майната ти, Петков(пардон, Гъз Немотивиран). Знаеш ли кое е ценно умение? Да мога да обясня на някой как работи DHCP с три изречения. Не с три страници.

Идиотско е

Идиотско е, защото така зубърите ще имат 6. А хората, които наистина знаят нещата… ще трябва да им се извади душата докато разтегнат толкова локуми. За контролното ти се полага една страница легален пищов. Т.е. една А4 страница, на която пишеш каквото си искаш. Можеш да си я четеш по време на изпита. Принципно, това не е прекалено лоша идея. Даже е добре - кой нормален човек ще знае минималната дължина на IP пакета? 576 байта, впрочем.
Само че, изискването е да е написан на ръка… Защото, сещаш се, на компютър можеш да мамиш, нали?

Грешка…

Ето падението на българското образование. Ето къде умират мечтите за по-добро бъдеще. Нима тези хора сега са лицемерни, надути, мамещи подлизурковци, а веднага щом завършат ще започнат съвестно да практикуват избраната си професия? Да бе.

Таксиджиите

Мамка им. Мразя ги до един. Как пък веднъж нямаше ресто да ми върнеш бе, бакшиш? 5.10 лева не е 6 лева сметка, майната ти. На всичкото отгоре, се оплакват. Много били малки заплатите, нямало какво да се яде. ОК, гледай сега. Можеш или да мамиш, или да се оплакваш! За лъжците няма милост откъде да дойде, никой не ви съжалява. И всички знаят как таксиджиите се събират на групички и бият клиентите.

Та, по какво се познава, че един човек е таксиджия?

Таксиджия не е професия, това е състояние на духа.
В старата ми фирма, два месеца след като напуснах, ми преведоха още една заплата. Егати провалената фирма, плащат веднъж на 2 месеца. А и за 2 месеца не са се усетили да оправят документите, че съм напуснал. Много зле. Но как се познават бакшишите?

Разкажи на човека пред теб ситуацията. Питай го Какво да правя?;
Ако е таксиджия, ще ти каже да задържиш парите. Даже ще измисли супер сложни схеми за това как вече си ги бил внесъл в кредит и няма как да ги върнеш, и т.н.

Справедливост

Вътрешно вградено Чувство За Справедливост е необходимо за всеки един човек. Или поне за хората, които не искат да са кърлежи за обществото.
Аз го имам. Не мога да лъжа. По-точно, мога да се опитам с всички сили и дори тогава ще успея да сътворя лъжа най-много относно какво съм правил вчера.

Адски много ме болеше сърцето миналия четвъртък. После два дена не можех да се погледна, мразех света около себе си, но най-вече мен самия.

Чувствам се, все едно съм се продал.

Ето нивото на българските студенти. Ето за какво плаща баща ти, докато ти си клатиш краката в София.

Пищовът на човека, който е писал лекциите

http://fmi.wikidot.com/km
Той е писал около 80% от целия материал в уикито по темата. Аз също се включих малко, за теми 1 и 2 (ярко си личи точно коя част е моята :)). Взел е всички курсове на Cisco(не с максимални оценки, естествено. Да не е отличник…), това е перфектен, кажи-речи готов системен администратор. Включително черните дрехи и кубинките.

DSC07327.JPG

Моят пищов.

Знам, знам. Не е особено престижен, в сравнение с предишния. Компютърни мрежи не е точно най-силният ми предмет. Освен това, четох всички лекции(без 1 и 2) в рамките на 48 часа преди контролното. И, реално, значителна част от пищова ми се състои от изречения "Тука разтягай още малко локуми". Не се гордея със себе си. Мразя се. Съжалявам.

DSC07328.JPG

Ще се опитам следващия път да бъда на горното ниво.
Впрочем, 8-9 страници не се правят лесно. Гордея се единствено с изречението:

Сигурността на частната мрежа е сигурно подсигурена чрез осигуряване на сигурен изходен маршрутизатор, който със сигурност подсигурява сигурния трафик на вече осигурената частна мрежа.

А това дори не беше по темата :)

Пищовите на всички останали

Говорим си за около 80% от хората. Ето така изглеждаха техните пищови. Срам ме е да уча с такива хора. Погледни. Погледни и се смей в лицето на трагедията на България.

DSC07329.JPG

Най-много ме впечатлява празният ред.

Всички момичета(без едно, май, но и за нея не съм сигурен) бяха с такива. За да го взема, трябваше да излъжа някаква патка, че ми изглежда като произведение на изкуството и, че със сигурност не ми се повдига от нея заради това, което е направила. Ето затова, момичета, получавате по-малко пари от мъжете. Защото поне някои представители на силния пол проявиха чест. Затова до края на жалките ви животи, ще бъдете втора цедка. Защото по-добре двойка, отколкото 6 по този начин. Но мама и татко искат да възпитат отличниче, нали? Трябва да имаш 6.00(Произнесено: Шест. Нула. Нула.). Ще се научите да преписвате, после цял живот ще стоите в кухнята.
И всички преписват. Имаш една страница пищов. Имаш една такава страница пищов, и пак преписваш. Какво ли не видях. Скрити джобчета. Телефони, небрежно сложени на чиновете, но всъщност имайки на тях снимани 100% всички лекции в подробен детайл. Човекът зад мен в края на изпита просто стана и премести листите си в групата, която според него е по-лесна. Ами да, назубряш само две теми и после мамиш.

Щях да напиша много неща тук. За падението на образованието ни. Как искам всеки един от тези хора да го тръшне черната чума(за мен също някоя по-гадна пневмония), как мразя всеки един от тези си колеги. Как списъкът с момичета в моята специалност, които не са изпаднали в мозъчна смърт, вече се състои само от 1.5 бройки. Как след контролното видях как колегите ми се нареждат на предълга опашка за стипендии по европейски програми(за добре свършената работа, явно). Как е много трудно да се вредиш, защото такива стипендии има само 200. А когато не си зубър, не си и отличник. Пари има само за хората с пищов номер 3. Браво, чувствам как се възпитава на ценности новото поколение.

Щях надълго и нашироко да псувам колегите си. Но няма. Опитвам се да постигна Дзен-хармония един вид. Една кака ми каза това:

Знам, че сега изглежда гадно, но помисли за бъдещето. Тези хора ще вземат 90 лева, ще си мислят, че се справят добре. Ще живеят в студентски град докато не ги изгонят с багер. Ще завършат и ще заемат най-долните места в индустрията. Ти си по-силен от това, можеш да постигнеш повече.

Вероятно е права. Не знам дали съм по-силен, обаче. Наистина искам да вляза във ФМИ и да започна да раздавам правосъдие. Тоест, юмруци.

Но, не

Намерих едно класическо радио. При това с много добро качество, 320Kb/s
http://classicalwebcast.com/bartokra.htm
Страхотно е. С него почти на сто процента успявам да подтисна злобата в мен. Успявам да минавам ден след ден, без нещо да прещрака.

Или това, или Хамърфол

Снощи имаше концерт на Hammerfall. Виках като за последно. Почти изцяло ми мина. После се прибрах, опитах се да ям, стомахът ми не беше съгласен с мен. Сега трябва да чистя :( Правилото е: Ако около теб не се образува празен кръг(от избягали настъпени хора), значи не правиш нещата както трябва. Ако на следващия ден нямаш мускулна треска, хвърлил си си парите на вятъра.
И какво си мислят, че някой ще им се хване, че концертът е свършил? Без да са изпели Hearts on Fire? Абе, кого залъгваш, егати! Алис Купър се направи, че си тръгва преди да е изпял Poison, направо всички му повярваха :)