Пиратския Залив

Основателите му бяха осъдени на година затвор.

Година затвор и 4 милиона долара. Успех да им ги съберат. Още минимум 3-4 години обжалване ще има.

Има само един начин да се спре пиратството

Не е със забрани, това мога да ти кажа.

Обществото е базирано на лъжи

Държавата те лъже, че имаш права.
Правителството те лъже, че има единни закони и те важат за всички.
Ти лъжеш децата си, че да се бият е лошо. Ако всички деца знаят това, светът ще е по-хубав.

Залъгваш се, че има правила, които трябва да спазваме.

Но винаги има един задник, който учи изчадията си как да бият крошета.
И винаги има един политик, който ще вземе рушвет.
И в момента в който избухне война, Америка и Германия едновременно ще сформират концлагери.

Две неща

Има две неща, в които можеш да вярваш. Гравитацията и Електромагнинтните сили. През последните няколко хиляди години се занимаваме да докажем, че поне те са верни. Другото са измислици, съжалявам :)
Тези хора искат парите ти. Ама няма да стане.

Няма правила.
Живеем в хаос - има уговорки, има препоръки. Няма правила, няма права.
Просто съществуват хора, които още не са го забелязали.
И посред всички лъжи, насред цялата криза, ние да спазваме правилата?

Стани хакер - Споделяй файлове - Направи милиони хора щастливи - Иди в затора
Стани банкер - Кради като пич - Унищожи световната икономика - Избягай

Наистина, усещам как полицията се занимава с най-належащия проблем. Емпетройките. Точно…

Има само един начин да се спре пиратството.

Само един начин

Накарай хората да вярват.
Аз вярвам.

  • Вярвам в Indie игрите. Затова си ги купувам. Вярвам, че авторът на Braid е вложил старание и любов в творението си и заслужава парите ми. Това е произведение на изкуството, това е гениално, тази игра със сигурност ми даде нещо, което преди нямах и нямаше откъде да взема. Моля приеми моите 15 долара, пич.
  • Вярвам в музиката. Купих си първия албум на Linkin Park - Hybrid Theory. После те естествено се продадоха и вече абсурд да си купя новия - пълна боза е. Кое точно да си купувам - Бритни Спиърс ли? Впрочем, да се разберем - албум с 12 песни, от които не-гадни са две - забрави. Затова основно ходя на концерти.
  • Вярвам във филмите. Ходя на кино. Повечето филми обаче смучат. След като ми се налага да търпя разочарования като Макс Пейн и Здрач, свиквай че трафикът в Замунда все повече ще се увеличава. Там е цялата работа. Доста очевидно е, че някой се опитва да ме обере. Аз обаче не съм толкова прост. Страхувай се от излъганите хора, защото те искат да си го върнат. Watchmen, от друга страна, почти измива срама набран напоследък от Холивуд. Почти.
  • Вярвам в проклетата капиталистическа система. Нещата имат нужда от пари, за да работят. Чета уеб комикси. Доста от тях. И знаеш ли какво? Купих си книги от Penny Arcade и SinFest. Купих си тениската със сърчицата от xkcd. Дарих пари на Girl Genius(за бонус wallpaper-и). Така де, чета ги за еди-коя-си поредна година. 15 долара за три години ежедневно забавление ми звучи сравнително разумно, а? Ама иначе съм пират, така ли?

Няма друг начин. Ако хората не вярват, че заслужаваш парите им - О, каква изненада - няма да ти ги дадат. Точка. Няма правило, по което да ги задължиш, всъщност няма никакви правила. Впрочем, проучвания показват, че хора "крадящи" неща в интернет, всъщност купуват 10 пъти повече мп3-ки, филми и т.н. от хората, които не ползват торенти. Упс. Успешен начин да си обявиш клиентите за престъпници, браво. Просто чувствам как оборотът ще скочи до небето..

И цялата глупост за интернет цензурата.

Колко само ме дразни това. МВР-тата в България, Англия и навсякъде по света ще осъзнаят колко грандиозно тъпа идея е било следенето на трафик. Около един ден след като го осъществят. Просто ще се претовари и ще им гръмне де що компютър има, интернетът за известно време ще стане рядкост, а никой няма да си има и идея какво да прави с всичката тази информация. Ето затова мен не ме е страх от интернет цензура и следене.

Дупка в поколенията

Тези хора… Борят се срещу вятъра. Опитват се да прокопаят дупка в морето. Няма как да стане да спрат Пиратския Залив. Да, потенциално след години биха могли да затворят http://www.thepiratebay.com/ . Но няма да спрат Пиратския Залив. Късно е. Трябваше да се сетят да се адаптират още при Напстер.
Не познавам и един млад човек, който да е против торентите. Някой (Анонимен?) в reddit каза нещо, което описва всичко дотук:

Кога най-после старото поколение ще измре, за да можем да легализираме торентите, брака между гейове и всички други глупости, с които вече ми е писнало да ме занимават?

Просто вече на никой не му пука. На всички им е ясно, че музикалната, филмовата и т.н. индустрии умират. След това пак ще има музикална индустрия, но вече ще е с други хора и друг модел на работа. Чао.