Използвай технология, мамка ти

Живеем в двадесет и първи век.
Според мен съществува само една професия, която не може да се ползва от постиженията на науката.
Земеделие.
Така де, ако не броим комбайните, генно модифицираните растения и самолетите за пръскане против вредители.

С едно изречение, ако живееш в двадесет и първи век, но те е страх от прогреса - ти, мой човек, си идиот.

The situation

Търся си апартамент в близост до факултета. Не защото съм останал без къща, а поради желание един ден да отида на лекция започваща преди 13:00.

И отивам на някави сайтове за недвижими имоти.

Ооооох.

Така де, всички са се изръсили за някакъв шаблон и за някакъв сайт. Знаем как става. Тъпи мениджъри, начинаещ програмист. Всеки от някъде трябва да тръгне да се учи и това някъде често са сайтовете на агенции.

Обаче, тук идва некадърността.

Пълната ти с клишета страница е неинформативна, но безвредна. Хората са дали едни пари, без да знаят какво искат. И са го получили.

спам спам спам спам…

Днес агентката по недвижими имоти ми е позвъняла сигурно осем пъти. А денят не е и преполовил.
Всеки път едно и също.

Ало, тука има една обява за апартамент еди-къде си.
- Аха… за колкото пари се уговорихме ли е?
Ами, не-е-е 50 Евро по-скъп е (те обичат да казват 50 евро, защото звучи по-малко от 100 лева)
- Добре… В близост до ФМИ ли е?
Ами-и, има автобус до него.
- … Квадратурата?
Е-е-е малко по-малка е отколкото говорихме, ама хайде сега. Да уговоря ли оглед? Днеска от X до Y часа?
- Ъъх… добре, хайде (казвам аз, знаейки какво ще последва)

Минават 10 минути.

Ало, пак съм аз. Тука се оказа, че за днеска няма да стане, хайде за утре?
- Както и да е, все едно, ок.

Минават 10 минути.

Ало, пак съм аз. Ами то се оказа, че всъщност той собственикът го бил дал вече под наем още вчера, съжалявам.
- …

Да, знаеш ли какво? Майната ти. Може да си красива колкото си искаш(и само да не съм чул, че за продавач, всъщност прекупвач, се изискват особени интелектуални дарби), но това не ти дава правото да ми губиш времето. Така де, смяташ да ме занимаваш по два часа на ден, всеки ден. След това да ти плащам за огледи на вече наети апартаменти(или, алтернативата - непостроени. Това беше най-wtf огледа въобще - "Ами, тука ще има едни стаи-и-и"). След това да ти дам 300 лева комисионна?

Айде бе.

Естествено, тази компания няма да вземе пари от мен.
Всеки път, когато телефонът ми звънне, ми нарушава концентрацията. На работното място. На мен и на всички други около мен. И като звъни по 1000 пъти - работният ден отиде на кино.

Решението?

Просто ми пиши в Скайп, егати. Не е топлата вода. Не трябва да изхарчиш 30000 лева за нова електронна система. Има нов имот - пращаш ми съобщение. Аз ти казвам Да/Не. НЕ провеждаме по 4 разговора на ден за сделка, която няма шанс да се състои. Не ми пречиш.
Всъщност, Туитър. Тази почти изцяло безполезна система е перфектна за тези хора. Бързи, кратки, съобщения. Ето пример:

Лозенец, 110кв., 300 евро, тристаен. От 15.05.2009. За повече информация кликни Тук

Перфектно. Кратко, ясно, бързо. И пращаш едно съобщение, а всички следящи туитъра на агенцията са информирани. Даже и SMS-и може да праща. Ето. Реших ти всичките проблеми. Сега престани да ми пречиш.
Де да имаше такива апартаменти, впрочем.

Задължителният вездесъщ немит мракобесен хейтър

Естествено, когато споделих идеята с разни хора, срещнах вълна от неодобрение.

Ама ти нали знаеш колко малко хора ползват Туитър? Или въобще интернет? Сигурно под 10%.

Да, да. Ти "гледаш филм", съседът ти "гледа филм", всички отиват да "гледат филм". Щом можеш да влезеш в арената, можеш да влезеш и на сайта на агенцията. Пък и нужно ли е да се затварят старите начини за информиране? Пак ще има сайт. Но да кажеш, че под 10% от българите използват интернет. Да, тежко е. В нашата страна, където копаем нивите си с лопати, изработени от дърво.

Ама нали знаеш колко много грешки ще има? Все някой ще набере адреса грешно, или ще запише грешна цена…

Аха, защото в текущия вариант, по телефона, никога не стават грешки. Сериозно, същото нещо може да се каже и за предишното нововъведение: "Ама по телефона все някой ще го каже грешно. Я по-добре всички да стоим на опашка пред офиса и когато се освободи апартамент, направо ще ходим на оглед."; Живей във шибания днес, мамка ти! Или какво? Притесняваш се, че уеб-камерата ще ти вземе душата?

По дяволите, няма да изброявам.

Знам, има непропорционално количество некадърност в Интернет. Има голям шанс всеки "програмист" всъщност да е неуспял дребен мошеник.
Да, трудно е. Не е лесно. Елементарно е това, което тази задача не е. Седни и използвай това малко нещо, наречено мозък. Защото някога, някой си е казал: "Какво, да пускам реклами по радиото? То е просто сезонна мода, много скоро ще отмине".
Това. Не е. Оправдание. Един ден ще се събудиш, всички около теб ще ти се смеят, ще си динозавър. На тридесет. Само казвам.