Църквата е назад само със 150 години

Много е гадно когато се насереш на публично място. Всички знаят, че не просто си пръднал, но никой не иска лично да ти го съобщи. И ти знаеш, че си нацапал гащите, но се надяваш другите да не са се усетили.

Ватиканът официално призна… еволюцията

О, браво. В нормалния свят това се обсъжда от повече от двеста години(Дарвин старши), от век и половина насам набира скорост(Дарвин), а от сто години е приет факт(Мендел). Вярно, през голямата част от времето е имало съмнения относно детайлите. Всъщност, някои от твърденията в "Произхода на видовете" дори са били отхвърлени, но през цялото време на всички им е било ясно, че еволюцията съществува.

Защото има доказателства

Ето как работи науката:

  • Хипотеза - според мен всяко поколение от даден вид е в известна степен изменено спрямо предишното.
  • Как може да се провери? Отглеждаш няколко поколения(да кажем кучета), избираш по какъв начин да се размножават. Ако след известно време се получи нова порода - поздравления, хипотезата е вярна.

Естествено, това е турбо опростен вариант на цялата схема.

Работата е там, че живеем в свят, в който клонирани животни отдавна съществуват.
Учени се опитват(и вече започват да успяват) да отгледат изкуствени органи.
Храната, която ядем, е генно модифицирана. Наистина ли мислиш, че ягоди през януари се получават просто ей-така…

Но Ватиканът досега не беше признал проклетата еволюция.

Твърдение

Бог създаде света за 6 дена.

Религиозен подход

Така беше, това стана.

Научен подход

Как?

Работата е там, че науката не отхвърля съществуването на Бог. Просто няма значение. Научните закони важат. Дали са просто плод на космическа случайност, или някой специално се е занимавал да ги прави такива - това няма отношение към факта, че гравитацията съществува.
Учените просто вадят заключения от това, което виждат. Тоест, има само едно правило:

  1. Всичко е грешно до доказване на противното

Тоест - да, ок, Бог е създал всяко едно животно на планетата. Тогава защо постоянно се пръкват все нови и нови видове? И какво си е мислел, когато е правил комарите кръвопийци?
Съжалявам, това не е вярно. На всичкото отгоре, еволюционерите са се опитвали да омилостивят поповете с големи шапки - съществуват доста стари обяснения, които се стараят да припишат цялата работа с постепенната промяна именно на Бог. Ама не. Папата казва "Интелигентен дизайн", и всички му вярват.

А учените нямат нищо против това да е вярно. Просто питат - "Как?". Там е работата, че когато някой отказва да обясни защо е прав, най-често просто не е.

Преди седмица срещнах един религиозен фанатик

Много забавно момче. От ония, дето говорят на английски. С хубавите дрехи, късите прически и черни табелки, казващи "Здравейте, аз съм брат Джебадая." Та, този момък спира мен и едно момиче(да я наречем Веси) и иска да ни заговори. Това става до НДК, а ние току-що бяхме вкарали десето ниво Dodge, за да избегнем нахалника, който продава черно-бели снимки на икони "за болните деца" и трябваше да изчакаме 30 секунди докато се презареди отново магията.
Та, спира ни той, и почва да говори.

Нашата църква вярва, че всъщност Христос не е имал дванадесет апостола, а…
Според нас Наместник на Бога на Земята е…

И започва да ми вкарва тъпите си религиозни догми, момчето… Ти знаеш ли на мен през кое ми е дали в деня преди тайната вечеря нещата са се развили малко другояче? Какво ме интересува мен дали именно твоята църква е единствената истинска вяра?

Важното е какви са следствията от твоите принципи.

  • Ще ме караш ли да трепя неверници(Християнство, мюсюлманство)?
  • Ще трябва ли да давам пари на цъкрвата ти(Scientology)?
  • Иска ли се от мен да не вярвам на вековно доказани истини - например, че Земята се върти, при това и около Слънцето?

В този момент Веси му задава най-грешния възможен въпрос:

Ама според библията, Иисус е заръчал на Петър да му бъде наместник на Земята. От него тръгват всички Папи, не е ли така?

Нее не не не не

В момента, в който кажеш нещо такова, ти вече си загубила играта. Съжалявам. Ето ти динамита, после ще те чакат 72 девственици. Тези хора искат да спориш с тях, по този начин ти изсмукват енергията.

Ето какво трябва да се прави:

  1. Отиваш във 4chan.
  2. Попиваш цинизма на света.
  3. Тролваш.

Който не знае какво е да Тролваш, мога само да му заръчам никога да не губи тази своя невинност.
Та, онзи пич обяснява как на него всичко му е ясно - аз междувременно се подготвям мисловно, представям си че си слагам маската на Anon(пак от 4chan) и го прекъсвам грубо. На английски, щото не мога да му търпя българския.

Стой, стой! Я ми обясни за еволюцията.
Ъ?

Просто виждаш как мисълта му спира. Като на Койота Уили, от анимационните филмчета. В момента, в който е осъзнал че пътят под краката му е свършил.

Ти апостолите остави на нас. Я кажи, ти вярваш ли в постепенната измяна на организмите и евентуалното създаване на нови видове?
Ъъ… и да, и не. Вярвам в едното, но не и в другото…

Койотът опипва простраството под него. Там няма земя.

Оттам нататък, вече разговора го водех аз. Даже ми стана забавно. Почнах да пробвам докъде ще стигна преди да се усети, че се бъзикам с него. Така и не се усети.
Сериозно, какво трябваше да направя? Питах го какви стъпки трябва да предприема, за да обявя Дарвин за светец в неговата църква. Обясних му, че ще ходя на неговите проповеди, ако той ходи на моите уроци по информатика. Тези хора са лишени от здрав разум!

Единственото, което пропуснах да кажа е, че се покланям на свети иGNUций от църквата на EMACS. Който не знае, това е религия основана от движението за свободен софтуер. Не си противоречи с никое от текущите вярвания, но ако се пишеш поклонник на Сталманизма(Лицензът GPL е свят текст, а Ричард Сталман е пророкът, който го донесе на Земята), можеш да протестираш когато някой нарушава религиозните ти права. А именно - те кара да използваш софтуер, който не е лицензиран под GNU публичния лиценз, версия 3.0(или, според личната ти преценка, произволна по-късна версия). В ретроспекция, трябваше и това да му спомена.

ОК, следващия път когато срещна някой такъв, ще се опитам да го приобщя към Сталманизма. Или, ако не се получи - към Пастафарианизма(Сериозно, истинска реална съществуваща религия - вярват в Летящото чудовище от спагети). В краен случай - Джедаизъм. Сериозно, те поне признават Дарвин.

На всичкото отдолу

е доказано, че хората чиято любима книга е Библията, имат потресаващо ниско ниво на интелигентност. Изследване - взима любимите книги и музика на студенти от Америка. След това ги съпоставя на оценките им от теста SAT. SAT, естествено, е пълна глупост - познавам хора, които са го вземали буквално по 20 пъти, за да си качат точките още малко. Но това не променя факта, че всеки среднокадърен ученик ще може да изкара 1200+ от 1600 точки. Средното ниво на библичарите е 980. Единствените по-тъпи май бяха тези, дето харесват некадърния рапър Lil Wayne. Та, мерси, Християнство, че ни правиш бедни, тъпи и злобни.
Ето линк

Знам кой се обръща към Бог.

Тъпата патка от гимназията, която на 19 разбра, че батковците вече не я харесват. Която през всичките пет години се смя на момичетата, които тежат повече от 40 килограма и на момчетата, които не бяха взети директно от педофилската чалга дискотека. Та, тя е единственият ми познат, който в последната година ми е цитирал библията. На всичкото отгоре ми обясняваше аз да съм се бил покаял, защото не съм бил водел непорочен живот като нея. След това осъзнах, че няма смисъл да познавам такива хора и изтрих де що имам неин контакт. Не преди тя да ме напсува надълго и нашироко, но предполагам да се държиш гадно с хората е едно от седемте тайнства, които не познавам. Нормалните люде нямат нужда да се оправдават с религия - на тях им личи, че не са злобни.

Всъщност, Свети Августин бил измислил Еволюцията

Ето линк
Това е последното нещо, което епископите с големи шапки са успели да извадят от колективните си задници. Всъщност, те са били прави през цялото време. Ама разбира се.

Ей, тъпанар? Знаеш ли кое по-скоро би ме убедило да следвам твоята вяра? Ако просто кажеш "Ахм… не бяхме прави. Извинявайте".
Последния път, когато бях в църква, някаква пача ми заля свещта с вода. Защото "Идвали други хора, с повече свещи". Мерси.
Вярата на Сталман поне ми осигурява качествен софтуер.

Та, майната им на тия лицемери. След сто и педесет години са се усетили, че целият свят им се смее. И в момента се опитват да обяснят, че просто носят кафяви гащи.